PRZEJMOWANIE KLIENTÓW KONKURENCJI. TECHNIKI, METODY, ZASADY

Dostępne terminy:

  • 19 września 2018r.
  • 19 grudnia 2018r.

Miejsce: Warszawa.

Dzięki umiejętnościom wyniesionym ze szkolenia „Przejmowanie klientów konkurencji” sprzedaż, Twoja rozmowa z klientem konkurencji będzie coraz częściej kończyła jego przejęciem. Szkolenia handlowców powinny być dostosowane do realiów ich pracy. A przecież każdy handlowiec codziennie rozmawia z klientami konkurencji.

Nawet, jeżeli tak nie jest, to w najbliższym czasie wraz ze wzrostem konkurencji na twoim rynku będziesz coraz częściej słyszał od klientów, „ale my już korzystamy z …” ( i tu padnie nazwa konkurencji).

Czym wyróżniają się współcześni klienci? Czy klient współpracujący z naszą konkurencją różni się od naszego stałego klienta? Jakie rodzaju strategii użyć, aby zbudować trwałe i rentowne relacje z naszymi klientami? Czy aby zaplanować przejmowanie klientów należy przeprowadzić reorganizację firmy? I co tak naprawdę decyduje o sukcesie w sprzedaży – narzędzia czy umiejętności (techniki sprzedaży)? Uczestnicząc w szkoleniu poznasz odpowiedzi na te i inne ważne pytania, a dodatkowo poznasz warsztat profesjonalnego handlowca nastawionego na pozyskiwanie klientów konkurencji.

To właśnie w trakcie tego szkolenia sprzedaż klientom konkurencji będzie głównym zagadnieniem

Cele szkolenia „Przejmowanie klientów konkurencji”:

W trakcie szkolenia, handlowcy, którzy wezmą w nim udział zostaną przygotowani do przejęcia klientów korzystających z usług i produktów konkurencyjnych firm.

Dzięki wiedzy trenera i warsztatowej formie szkolenia z przejmowania klientów konkurencji, uczestnicy:

  • Nauczą się analizować poczynania konkurencji i wyciągać wnioski, które posłużą do przygotowania lepszej i atrakcyjniejszej oferty.
  • Dowiedzą się, jak opracować własną strategię przejęcia klienta konkurencji.
  • Przygotują się do prowadzenia rozmowy handlowej z klientem konkurencji.
  • Poznają i nauczą się korzystać z zasad prowadzenia działań sprzedażowych wykorzystywanych wobec klientów konkurencji.

Program szkolenia „Przejmowanie klientów konkurencji”:

1. ŚWIADOME I ZAPLANOWANE PRZEJMOWANIE KLIENTA KONKURENCJI

  • Segmentacja rynku – czy każdy klient jest ważny?
  • Waga kluczowych informacji o konkurencji. Skąd je pozyskać?
  • Analiza SWOT oferty konkurencji
  • Jak ustalać cele – strategia SMART
  • Realna, a rzeczywista pozycja konkurencji

2. ZASOBY WŁASNEJ FIRMY

  • Sprzedaż doradcza jako sposób na zdobywanie przyczółków u klienta konkurencji
  • Bądź pewny, że wiesz co sprzedajesz. Trójpolowa analiza naszej oferty.
  • Pozostałe czynniki wpływające na sukces w sprzedaży – zaraź klienta swoim entuzjazmem

3. PROCES SPRZEDAŻY KLIENTOWI KONKURENCJI – KLUCZOWE ELEMENTY

  • Potrzeby psychologiczne i merytoryczne klientów
  • Produkt czy relacja – co stanowi podstawę w procesie pozyskiwania klientów
  • Kto kieruje rozmową ten ustala warunki – sposoby na prowadzenie profesjonalnej rozmowy handlowej
  • Wyobrażenia + cecha, czyli schemat prezentacji produktu

4. GOTOWE ROZWIĄZANIA NA WYJŚCIE Z IMPASU

  • Klient niechętny do kontaktu
  • Klient zadowolony z innego dostawcy
  • Klienta nastawiony na cenę
  • Klient „negocjator”
  • Klient nie zainteresowany i wiele innych sytuacji

5. ZAMYKANIE PROCESU SPRZEDAŻY

  • Analiza sygnałów do zakupu
  • Obiekcje radzenia sobie z nimi i ich pozytywna rola na tym etapie sprzedaży
  • Przeformułowanie obiekcji w argument
  • Sytuacja WIN – WIN czyli pierwszy w procesie budowania lojalności klienta