STANDARDY OBSŁUGI KLIENTA

Dostępne terminy:

  • 5 grudnia 2018.

Miejsce: Warszawa.

Jaka powinna być obsługa klienta? Na to pytanie znasz odpowiedź i bez szkolenia. Powinna być solidna, uprzejma, profesjonalna, szybka, realizująca potrzeby klienta, budująca pozytywny wizerunek firmy, itd.

Ale spróbuj zadać sobie pytanie: Co to oznacza?

Co oznacza, że klient powinien szybko otrzymać interesujące go informacje? Szybko to w ciągu 5 godzin czy 5 minut? Klient oczekuje uprzejmości, prawda? Jak wyrazić uprzejmość w kontakcie osobistym, jak dzwoniąc do klienta, a jak pisząc email?

Wszyscy wiemy, jaka powinna być obsługa klienta, problem zaczyna się w momencie, gdy przekładamy tę wiedzę na konkretne zachowania i codzienną pracę z klientem.

Nieocenioną pomocą w takiej sytuacji są standardy obsługi klienta, czyli zbiór zasad i procedur opisujących zachowania, czynności i umiejętności, dzięki którym możemy być pewni, że nasza obsługa klienta jest solidna, uprzejma, profesjonalna, jednym słowem ma wszystkie cechy, których oczekuje klient.

Cele szkolenia:

Uczestnicy w trakcie szkolenia „Standardy obsługi klienta”:

  • Poznają światowe, sprawdzone wzorce profesjonalnej obsługi.
  • Poznają najlepsze standardy kontaktów z klientami.
  • Nauczą się jak w najlepszy sposób rozmawiać z klientami.
  • Poznają w praktyce sprawdzone zasady rozmowy telefonicznej.
  • Poznają zasady pisania korespondencji mailowej i tradycyjnej.
  • Dowiedzą się jak sprawić, aby klient czuł się najważniejszą osobą w firmie.

Program szkolenia:

1. POSTAWA PROKLIENCKA W NOWOCZESNYM DZIALE OBSŁUGI KLIENTA

  • Zmiana nastawienia do obsługi klienta
  • Korzyści z dobrej obsługi klienta dla klienta, pracownika i firmy
  • Budowanie długofalowych relacji z klientami
  • Jakie są oczekiwania klientów?

2. STANDARDY OBSŁUGI W KONTAKCIE BEZPOŚREDNIM

  • Pracownik – wizytówką firmy
  • Jak najlepiej powitać klienta?
  • Rola pierwszego wrażenia
  • Savoir vivre pierwszego kontaktu
  • Kodeks ubraniowy w pracy – żelazne zasady
  • Komunikacja niewerbalna jako narzędzie budowania relacji z klientem
  • Mowa ciała
  • Proksemika (strefy dystansu)

3. STANDARDY W ROZMOWIE TELEFONICZNEJ

  • Skuteczne metody na dobre pierwsze wrażenie w rozmowie telefonicznej
  • Zasady rozmowy telefonicznej
  • Przygotowanie do rozmowy telefonicznej
  • Sporządzanie notatek
  • Przełączanie
  • Oddzwanianie
  • Telefon głośnomówiący
  • Sekretarka automatyczna
  • Błędy i telefoniczne faux pas
  • Głos o intonacja, dykcja, barwa

4. STANDARDY KORESPONDENCJI MAILOWEJ

  • Wygląd graficzny wiadomości
  • Formy grzecznościowe w mailach
  • Podpis
  • Netykieta

5. STANDARDY ZBIERANIA INFORMACJI I ROZMOWY Z KLIENTEM

  • Jak się komunikujemy?
  • Schemat komunikacji
  • Dlaczego nie możemy się porozumieć? – Bariery komunikacyjne
  • Tajemnice aktywnego słuchania
  • Sprawdzone techniki lingwistyczne w obsłudze klientów
  • Słowa, które klienci kochają
  • Zakazane słowa o zwroty, jakich należy unikać w rozmowie z klientem
  • Metoda lejka
  • 6 sprawdzonych sposobów zadawania pytań
  • Jak podsumować zebrane informacje?