ZAMYKANIE SPRZEDAŻY. DOMYKANIE KLIENTA

Dostępne terminy:

  • 22 stycznia 2018r,
  • 28 lutego 2018r.

Miejsce: Warszawa

Największy odsetek utraconych szans sprzedaży wynika z braku lub niewłaściwego zamknięcia procesu sprzedaży. Symptomy braku zamknięcia sprzedaży (domknięcia klienta) to np.:

  • Dobrze przeprowadzone rozmowy handlowe, z których nic nie wynika.
  • Ciągnący się w nieskończoność proces podejmowania decyzji przez klienta.
  • Odkładanie decyzji i poszukiwanie alternatyw przez klienta.
  • Kolejne oferty pozostające „bez echa”.

Środkiem zaradczym jest wykształcenie u handlowców umiejętności domykania klienta i procesu sprzedaży i wyposażenie ich w skuteczne „techniki zamykania sprzedaży”. Zapraszamy na jedyne w swoim rodzaju szkolenie poświęcone wyłącznie zamykaniu sprzedaży. Podczas warsztatu pokażemy i przećwiczymy z handlowcami 10 technik zamykania sprzedaży.

Uczestnicy szkolenia:

Opierając się o naszą wiedzę i doświadczenie udział w szkoleniu rekomendujemy handlowcom, doradcom klientów, specjalistom ds. sprzedaży, przedstawicielom handlowym.

Cele szkolenia „Zamykanie sprzedaży. Domykanie klienta”:

Uczestnicy szkolenia:

  • Poznają i przećwiczą techniki zamykania sprzedaży.
  • Przypomną sobie etapy procesu sprzedaży i porównają skuteczność różnych modeli sprzedażowych.
  • Nauczą się odczytywać, właściwie interpretować i odpowiednio reagować na sygnały „gotowości do zakupu”.
  • Zdobędą wiedzę o zasadach podtrzymywania kontaktu z klientem i motywowaniu go do zakupu.
  • Zaplanują wykorzystanie zdobytych umiejętności i wiedzy w swojej pracy zawodowej.

Program szkolenia:

1. GŁÓWNE ETAPY PROCESU SPRZEDAŻY

  • Główne etapy procesu sprzedaży
  • Porównanie modeli sprzedaży na przestrzeni lat
  • Analiza mocnych stron handlowca i obszarów do poprawy
  • Zrozumieć klienta, czyli umysł a zachowanie
  • Rodzaje klientów

2. TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY

  • „małe kroki”
  • „alternatywa”
  • „wyczerpanie możliwości”
  • „pośpiech promocyjny”
  • „finalna propozycja”
  • „próba produktu”
  • „możliwość zwrotu”
  • „metoda referencji”
  • „zamknięcie przygotowujące”
  • „nie przeszkadzaj”

3. WERBALNE I NIEWERBALNE SYGNAŁY KLIENTA

  • Wykorzystywanie pytań w zamykaniu sprzedaży
  • Parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie

4. OCZEKIWANE ZACHOWANIE HANDLOWCA WZGLĘDEM KLIENTA

  • czyli wiedza
  • Umiejętności
  • Postawa
  • czyli jak po ludzku zdobyć zaufanie klienta

5. PODSUMOWYWANIE ROZMÓW Z KLIENTEM

  • Narzędzia handlowca
  • Podtrzymanie dialogu z klientem
  • Ustalenie ponownego terminu spotkania
  • Motywowanie klienta
  • Podziękowanie i kontakt posprzedażowy

6. KLIKA WSKAZÓWEK I PODSUMOWANIE

  • Wnioski grupowe i indywidualne
  • Co wykorzystasz dla siebie, czyli jaki będzie Twój pierwszy krok?